Zvýšení důchodů

Dne 30. prosince 2019 Ministerstvo práce a sociálních věcí publikovalo na svých webových stránkách několik změn, které nastanou od 1. ledna 2020. Novela přinese zvýšení průměrných starobních důchodů, které v roce 2019 činily 13 500 Kč, od ledna vzrostou do průměrné výše 14 400 Kč. Zvýšení veškerých důchodů – invalidní, starobní, vdovský, vdovecký, sirotčí provede ČSSZ automaticky, tudíž není potřeba o ně osobně žádat. Všem příjemcům jakéhokoliv typu důchodu, bude zasláno písemné rozhodnutí.

Pracovní skupina – Spolupráce

V listopadu proběhlo další setkání pracovní skupiny v rámci projektu SPOLUPRÁCE. Tématem tohoto setkání byl standard č.6 (vedení dokumentace) a standard č.7 (stížnosti). Všechny organizace diskutovaly na jednotlivými tématy a předávaly si svoje zkušenosti.

Hledáme nové kolegy do týmu!

Baví tě práce s lidmi? Chceš být užitečný, naučit se novým věcem a získat super kolegy? Hledáš smysluplnou práci v top organizaci? Přidej se k nám! Hledáme posily do ambulantních sociálních služeb. Zkušenost v oboru je výhodou, ne podmínkou.

 

Hledáme Sociálního pracovníka a Pracovníka v sociálních službách!

Zaslání strukturovaného CV a motivačního dopisu nejpozději do 6. prosince 2019.

 

Sociální pracovník. Více zde.

Pracovník v sociálních službách. Více zde.

Zveme Vás na kurz komunikace

Rádi bychom Vás pozvali na „Kurz komunikace“, který se uskuteční v rámci služby sociální rehabilitace. Kurz bude zahájen v pondělí 21. října! 🙂 Hlásit se můžete na email: vesela@socialniagentura.cz

Návštěva senátora Fišera

Dne 30. 9. 2019 navštívil Sociální agenturu senátor pan Pavel Fišer. Cílem bylo jeho seznámení s fungováním Sociální agentury i systémem práce jejích zaměstnanců nejen v sociální oblasti.

Pana senátora zaujal především náš projekt Help linek, který realizujeme s celou řadou firem v oblasti jejich společenské odpovědnosti.

Projekt firemních help linek je komerční činností organizace a je součástí Poradenského a vzdělávacího centra Sociální agentury. Zisk ze služby help linek investujeme do neziskových aktivit organizace a pomoc se tak vlastně násobí – pomůžeme zaměstnancům firmy a zároveň získané peníze investujeme na dobrou věc, na zajištění pomoci lidem se zdravotním postižením.

Zaměstnancům firem radíme nejen v oblasti dluhové problematiky, ale i v oblasti sociálně právního poradenství (např. pomoc při rozvodovém řízení, při dědickém řízení, při řešení pracovně právní problematiky apod.) Další oblastí podpory je poradenství v krizové/stresové situaci. Krize často souvisí s již zmiňovanými oblastmi, které zaměstnanec na help lince řeší, ale může se jednat i o jiné osobní či rodinné problémy. Tento segment help linky pro nás zajišťuje tým externích psychologů a psychoterapeutů. Nabízíme také sociálně –zdravotní poradenství, které se zaměřuje především na vytipování potřebné sociální služby pro zaměstnance firmy nebo jeho rodinného příslušníka či na získání vhodných kompenzačních pomůcek.

Projekt jsme zahájili v roce 2016 ve spolupráci s firmou AGC Automotive Czech v Chudeřicích, která hledala vhodného partnera na řešení problémů svých zaměstnanců souvisejících se zadlužením. Postupem času jsme tuto podporu rozšířili i do dalších oblastí života zaměstnanců. Na rozdíl od podobných již zavedených konceptů v České republice nabízíme klientům nejen telefonickou konzultaci, ale i osobní schůzky, a také máme mnohem širší tematický záběr help linek. V roce 2018 jsme za projekt získali i několik prestižních ocenění, které nám umožnily zahájit spolupráci s Inovačním centrem Ústeckého kraje na dalším „vyztužení“ celého projektu. Cílovou skupinou projektu jsou zaměstnanci firem a jejich nejbližší příbuzní. V současné době projekt help linky realizujeme v šesti velkých firmách v regionu a další o něj projevují zájem (např. firmy podnikající v automobilovém a papírenském průmyslu, či v oblasti výroby hraček a metalurgie). Naším cílem je nyní udržet kvalitu poskytovaných služeb u stávajících partnerů a díky expertům Inovačního centra Ústeckého kraje vytvořit vhodnou strategii pro rozšíření help linky v regionu pro další firmy.

Pan Fišer se při společné debatě se zástupci vedení Sociální agentury i firmy AGC Automotive Czech seznámil s tím, jak fungují naše help linky i vzájemná spolupráce s našimi dosavadními partnery. Za společnou schůzku jsme velmi rádi, děkujeme panu senátorovi za jeho čas i energii a těšíme se na případnou další spolupráci

Kurz Sociálně-právního minima

V září se v Ústí uskutečnil další běh kurzu sociálně-právního minima v rámci projektu NAHORU. Kurz je určen všem, kteří u nás využívají dluhové poradenství.

Workshop „Dluhová problematika“

Ve čtvrtek 19. 9. 2019 jsme byli pozváni na Workshop „Dluhová problematika“ v rámci projektu MPSV – Systémová podpora sociální práce v obcích. Na workshopu naše dluhová poradkyně prezentovala dluhové poradenství v Sociální agentuře.

Den Finanční gramotnosti

Ve čtvrtek 19. 9. 2019 se uskutečnil Den Finanční gramotnosti, který každoročně pořádáme. Pozvání přijali jak kolegové sociální pracovníci tak uživatelé a zájemci o naše služby. Během dne bylo představeno fungování Sociální agentury a poté následovala diskuze s právníkem na téma dluhy. Všem děkujeme za účast a budeme se těšit zase příští rok!

 

 

 

 

 

 

 

Zveme na Den Finanční gramotnosti

Zveme Vás na den Finanční gramotnosti, který se uskuteční ve čtvrtek 19. 9. 2019 na ústecké pobočce Sociální agentury na adrese Varšavská 688/40 v Ústí nad Labem.

Program akce:

9:30 Zahájení a představení organizace

10:30 Občerstvení

11:00 Diskuze s právníkem na téma dluhové problematiky

 

Přihlásit se můžete na email: krchovova@socialniagentura.cz nebo na tel: 724 582 005.

 

Na všechny se moc těšíme!

 

Letáček ke stažení zde.

 

 

Potřebujete poradenství?

Potřebujete poradenství?

V této přehledové tabulce zjistíte, do jaké míry Vám dokážeme poradit ve Vaší situaci! Více zde.