Praxe studentů

Ani přes letní prázdniny nezahálí! Toto jsou studenti téměř druhého ročníku oboru sociální práce. V rámci řízené praxe si studenti vybrali navštívit i naši organizaci a my jsme jim to samozřejmě rádi umožnili. Myslíme si, že obě strany byly návštěvou příjemně potěšeni a budoucím sociálním pracovníkům přeje mnoho úspěchů jak ve studiu, tak i v následném pomáhání lidem – má to totiž smysl.

Nástěnka služeb v Teplicích

Tak tuto nástěnku můžete vidět na naší pobočce v Teplicích. Chtěli jsme vám připomenout, že i v Teplicích máme pobočku na Benešově náměstí, aby klienti, kteří jsou z okolí, to k nám měli blíže.

Klienti, kteří k nám dochází právě na tuto pobočku, mohou u nás využívat službu odborného sociálního poradenství a také evropský projekt na zprostředkování zaměstnání. Pokud si chcete domluvit osobní schůzku, zavolejte na telefonní číslo 725 476 052.

Konzultační místnost v novém

Kolegyně, které pomáhají lidem se zdravotním znevýhodněním najít vhodné zaměstnání, se pustily do zvelebení naší další konzultační místnosti v prvním patře. V této místnosti se tedy setkávají klienti se svojí pracovní konzultantkou, kdy v rámci evropského projektu hledají práci dle potřeb daného člověka či případně se svojí pracovnicí ze sociálních služeb, se kterou pracují na svém osobním cíli.

Prosíme o nošení roušky v organizaci

Musíme vás nyní informovat o tom, že od zítřejšího dne bylo znovu zavedeno Krajskou hygienickou stanicí Ústeckého kraje nošení roušek či respirátorů ve všech zdravotnických i sociálních zařízeních. Prosíme vás tedy o respektování tohoto nařízení a také abyste si vždy do Sociální agentury přinesli ochranu úst a nosu, kterou budete mít nasazenou v průběhu celé návštěvy v prostorách organizace.

Níže naleznete potřebné kontakty:

Koronavirus infolinka – Krajská hygienická stanice ÚK:

+420 704 829 502

Po – Pá: 7:00 – 17:00

Telefonní čísla k objednání nemocných na vyšetření Covid-19:

Po – Pá: 7:00 – 15:00

Děčín                   477 755 261

Chomutov            477 755 364

Most                     477 755 461

Litoměřice            477 755 560

Louny                   477 755 660

Teplice                  477 755 760

Ústí nad Labem    477 755 161

Inspekce potvrdila vysokou kvalitu našich služeb

V červnu 2020 proběhla v Sociální agentuře inspekce poskytování sociálních služeb na službu odborné sociální poradenství. Inspektoři u nás strávili tři dny, podrobně zkoumali dodržování jednotlivých standardů kvality, procházeli klientskou dokumentaci, rozmlouvali se sociálními pracovnicemi i klienty a zajímali se o všechno, co s poskytovanou službou souvisí. Zaměřili se především na to, jak jednáme se zájemci o sociální službu, na způsob domlouvání zakázky, nastavování jednotlivých kroků spolupráce i jejich průběžné vyhodnocování apod. Na výsledky auditu jsme si museli chvíli počkat, nyní však již víme, že jsme jím prošli bez jediného nálezu. Získali jsme plný počet bodů! Potvrdilo se tak, že službu poskytujeme kvalitně, odborně a v souladu s platnou legislativou.

Přijďte k nám řešit, co vás trápí. Na Vaše starosti totiž nejste sami.

I nadále platí povinnost nosit roušku!

Prosíme všechny klienty, aby při vstupu do naší agentury měli nasazenou roušku, díky které budou mít i nadále zakrytá ústa a nos v průběhu celé konzultace. Sociální agentura je poskytovatelem sociální služby, to znamená, že stále platí pravidlo o dodržování ochranných pomůcek. Všem moc děkujeme za vstřícnost a pochopení.

Nová pravidla pro převod dovolené

Od 1.1.2021 proběhne novela zákoníku práce, ve které budou mimo jiné stanovená pravidla pro převádění dovolené do dalšího roku. Zaměstnanec, který má více dovolené, než určuje zákoník práce (to jsou 4 týdny), se může se zaměstnavatelem dohodnout, že nadstandardní dobu dovolené si převede na příští rok. Stačí k tomu pouze písemná žádost a ústní dohoda. V tu chvíli, již zaměstnavatel nemůže zaměstnanci stanovit, aby do konce roku vyčerpal celou dovolenou, ale nadstandardní dobu si automaticky zaměstnanec převádí na následující rok.

Příklad: Zaměstnankyně Kristýna má na rok 5 týdnů dovolené, 4 týdny jsou dané zákoníkem práce a 1 týden dostala od zaměstnavatele jako bonus. Paní Kristýna si ale nechce tento rok vyčerpat celých 5 týdnů a tak požádá písemnou formou svého zaměstnavatele, že si přeje tento 1 týden převést na další rok, protože plánuje dovolenou se svojí rodinou. Poté již stačí, aby se paní Kristýna se zaměstnavatelem ústně domluvili. V tu chvíli, již zaměstnavatel nemůže paní Kristýně nařídit, aby si do konce roku vyčerpala 5 týdnů dovolené, ale pouze 4 týdny.

I v tomto ohledu můžeme našim klientům pomoci se zorientovat ve své situaci a případně sepsat žádost o převod nadstandardní dovolené v rámci odborného sociálního poradenství. Pokud máte jakékoliv otázky ohledně pracovní oblasti, zavolejte našim sociálním pracovnicím a ty si s Vámi domluví konzultaci podle Vašich možností (vždy v úředních hodinách).

Návštěva studentů UJEP

V rámci řízené praxe nás v pátek 19.6.2020 navštívili studenti UJEPu, kteří si vybrali obor sociální práce. Budoucí sociální pracovníci jsou teprve na začátku své cesty a jedním z jejich prvních úkolů je navštívit několik organizací a zjistit, jaké služby poskytují klientům. Pro naši schůzku byly proto vybrány prostory konzultačních místností, aby viděli zázemí, kde schůzky s klienty probíhají. Studenti návštěvu hodnotili velice mile a my můžeme říct, že to vypadá na nadějnou generaci plné síly!

Pokud chcete mít přehled i o našich dalších akcích či raději sledujete novinky na sociálních sítích, sledujte také náš Facebook:

https://www.facebook.com/socialnisluzbysocialniagentura/

 

Čeká Vás odchod do starobního důchodu?

Mám odpracované roky? Co se stane s mým invalidním důchodem? A kdy můžu do důchodu vlastně jít?

Podobných otázek má mnoho z nás ve chvíli, kdy se blíží zasloužený odchod do starobního důchodu. Jestliže jste si zažádali o Informativní osobní list důchodového pojištění a nejste si jisti, kolik máte odpracovaných let, můžete se na nás obrátit. Pokud nevíte, kde můžete tento dokument získat, také Vám poradíme. Společně Vám pomůžeme se zorientovat ve své situaci a zjistit, zda splňujete veškeré podmínky pro uznání výplaty starobního důchodu.

Napsali o nás

V Teplickém deníku vydali článek o naší klientce Johaně, která se potýkala s finanční tísní. Rozhodla se ji ale řešit a my jsme jí s tím rádi pomohli. Společně se snažíme dosáhnout dobrých konců. Celý článek si můžete přečíst zde.