Teplice – O pomoc v teplické pobočce Sociální agentury, která pomáhá lidem řešit těžké sociální situace, mohou jednodušeji žádat i nevidomí. Budova nebyla přizpůsobena pro pohyb nevidomých lidí. Proto se Sociální agentura rozhodla instalovat u vchodu speciální „hlasový majáček“. Ten umožní nevidomým bezpečnou orientaci. Zařízení a jeho instalaci v hodnotě 15.000 korun zaplatila chudeřická firma AGC Automotive Czech, přičemž třetinu peněz mezi sebou vybrali přímo zaměstnanci firmy.
Jaromír Licek, ředitel Sociální agentury: „Pevně věřím, že naše aktivita bude impulsem pro komplexní dořešení informačního systému pro nevidomé občany Teplicích. Velmi si vážíme, získané důvěry a finanční podpora ze strany AGC Automotive Czech a jejich zaměstnanců. Již od roku 2016 poskytujeme zaměstnancům firmy podporu v oblasti dluhového poradenství. V podstatě se jedná o zahájení další úrovně úspěšné spolupráce. “
Hlasový majáček funguje podobně jako další navigační a informační systémy pro nevidomé. Ti mají u sebe nebo přímo zabudované ve své holi speciální krabičku. Při její aktivaci se krabička spojí s instalovanými navigačními a informačními body rozmístěnými po městě. Ty nevidomého informují o tom, kde se nacházejí a co zde mohu najít. „Takto stejně funguje i náš „hlasový majáček“ umístěný nad vchodem do naší budovy,“ uvedl Jaromír Licek.
Částku 15.000 korun na nákup a instalaci zařízení darovala Sociální agentuře firma AGC Automotive Czech. „Víme, že se Sociální agentura zajišťuje komplexní a kvalitní služby pro lidi, kteří řeší různé sociální problémy, od finančních až po rodinné. Přišlo nám jako smysluplné, že využít služby agentury budou nyní moci výrazně jednodušeji i nevidomí lidé. Proto jsme instalaci majáčku finančně podpořili. Mám radost, že se do tohoto projektu zapojili i naši zaměstnanci,“ řekl personální ředitel AGC Automotive Czech Tomáš Brokeš.
Certifikát na celou částku předal na konci března ředitel AGC Automotive Czech Luděk Steklý řediteli Sociální agentury Jaromíru Lickovi.