PRŮBĚH SPOLUPRÁCE
Jestliže vás zaujaly naše nabízené služby nebo se potřebujete o něčem poradit, zavolejte nebo napište e-mail sociálnímu pracovníkovi (máte také možnost dorazit do Ústí nad Labem v den bez objednání). Ten si s vámi domluví konzultaci v Ústí nad Labem nebo v Teplicích dle úředních hodin a podle vašich časových preferencí. Jedna schůzka s pracovníkem trvá zpravidla 1 hodinu. Od pracovníka obdržíte informace o tom, kde najdete naši pobočku, sdělí vám informace o zvonkách a předá své telefonní číslo, které můžete využít v případě potřeby změny termínu konzultace nebo nebudete moci kancelář naleznout.
Na konzultaci, která probíhá osobně, se dozvíte podrobné informace o službách Sociální agentury a o průběhu spolupráce. Na této schůzce je také zapotřebí sdělit pracovníkovi informace, které se týkají vaší situace. Pokud bude vaše představa souhlasit s naší, uzavřeme společně ústní smlouvu s osobním cílem – tedy na čem budeme spolu pracovat, a naplánujeme takové jednotlivé kroky, kterými k tomu konečnému cíli dojdete. Naši pracovníci dodržují mlčenlivost. Klient má i přesto možnost být ve službě veden anonymně, v některých oblastech to však není možné (například při sepsání odvolání proti rozhodnutí o invalidním důchodu). Proto pokud od vás budeme potřebovat znát vaše osobní údaje, je zapotřebí podepsat ochranu osobních údajů dle GDPR, abyste měli jistotu, že jsou vaše údaje opravdu chráněné.
Průběh konzultací a jejich četnost domlouváte se svým klíčovým pracovníkem a záleží vždy na konkrétní situaci. V případě, že shledáte, že vám způsob vedených konzultací nevyhovuje, máte možnost svůj názor pracovníkovi sdělit. Pracovník se vás zpravidla každou schůzku bude ptát, jestli jste s poskytováním služby spokojen, zda vám průběh schůzky vyhovoval a jestli máte nějaké otázky. V nutných případech můžete také zažádat o jiného pracovníka. Pokud chcete podat stížnost či námět pro zlepšení, můžete vyplnit daný formulář. Jestliže chcete vyjádřit kladný názor na službu, pracovníka nebo organizaci, můžete vyplnit hodnotící dotazník. Hodnotící dotazník i formulář pro podání stížností, námětů nebo podnětů jsou zcela anonymní a můžete si je stáhnout na našich webových stránkách – Ke stažení. Hodnotící dotazník je také volně k dispozici – v Ústí nad Labem na recepci a v Teplicích na nástěnce před kanceláří (na vyžádání vám ho také může vydat váš sociální pracovník). Formulář pro podání stížností či námětů je na vyžádání u pracovníků úseku sociálních služeb. Oba vyplněné dokumenty můžete vhodit do schránky v naší organizaci, která se jmenuje NÁMĚTY, STÍŽNOSTI, PODMĚNTY, tu jednou týdně vedoucí úseku vybírá.
PRINCIPY POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY
a. občanský přístup – důraz klademe na vytvoření přirozené podpory rodiny, pracovního prostředí atd.; uživateli poskytujeme právě tolik podpory, kolik potřebuje (tzn. ne méně, ale ani více),
b. individuální přístup – vycházíme z osobních přání, potřeb, možností a schopností uživatele; prostřednictvím individuálního plánu podporujeme uživatele při naplňování jeho osobních cílů.
c. aktivizační přístup – od uživatele naší služby očekáváme aktivní přístup při rozhodování (případně jej k němu vedeme), protože jen on sám je zodpovědný za dosahování a naplňování svých osobních cílů; s uživatelem pracujeme tak, aby se jeho potřeba podpory postupně snižovala,
d. pozitivní přístup – pozornost věnujeme především možnostem a schopnostem uživatele, zaměřujeme se na posilování schopností a dovedností uživatele tak, aby měl zajištěn přístup ke vzdělání, zaměstnání, kulturnímu a společenskému životu, atd.