POSLÁNÍ A CÍLE
Odborné sociální poradenství
POSLÁNÍ SLUŽBY
Pomáháme dospělým lidem se zdravotním znevýhodněním zorientovat se v jejich nepříznivé životní situaci, zejména v dluhové problematice, vyřizování dávek, invalidním důchodu, pracovně právní problematice a dalších. Navrhujeme možnosti řešení situace klienta s ohledem na aktuální právní normy, jeho individuální potřeby a zájmy s cílem zlepšení kvality života. Odborné poradenství poskytujeme bezplatně a zachováváme mlčenlivost.
CÍLE SLUŽBY
• Motivovat a posilovat uživatele služeb ve zvládání jeho sociální situace zejména v oblasti obstarávání osobních záležitostí, uplatňování práv a oprávněných zájmu.
• Udržet nebo posílit schopnosti a dovednosti uživatele s cílem dosáhnout jeho větší samostatnosti a nezávislosti v běžném životě.
• Poskytnout uživateli podporu při řešení jeho nepříznivé sociální situace, zejména při vyřizování různých žádostí a odvolání, při řešení dluhové, bytové a pracovně právní problematiky.
• Poskytnout informace a podporu při využití dalších možných návazných služeb.
SOCIÁLNÍ REHABILITACE
POSLÁNÍ SLUŽBY
Pomáháme dospělým lidem se zdravotním znevýhodněním získat nebo udržet schopnosti a dovednosti, které potřebují pro běžný život a aktivní řešení své nepříznivé životní situace. Podporu poskytujeme například nácvikem péče o domácnost, osobní hygieny, komunikace a hledání zaměstnání. Nácvik probíhá individuálně či skupinově, služby jsou poskytovány bezplatně.
CÍLE SLUŽBY
• Motivovat a posilovat uživatele služby ve zvládání jeho sociální situace zejména v oblasti soběstačnosti, péče o vlastní osobu při uplatňování práv a oprávněných zájmů.
• Posilovat a rozvíjet komunikačních dovedností pro dorozumění s jeho běžným okolím – zaměstnavatel, rodina, kamarádi, úřady a další instituce, atd.
• Poskytnout uživateli služby podporu při hledání pracovního uplatnění.
• Posílit nebo naučit uživatele služby dovednosti potřebné pro hledání zaměstnání.
• Naučit uživatele služby pracovat s obecně dostupnými informacemi.
• Naučit uživatele zvládat samostatně nebo s minimální podporou úřední úkony potřebné pro běžný život.
• Poskytnout uživateli podporu při využití dalších možných návazných služeb.
• Rozvíjet u uživatelů znalosti v oblasti běžné digitální gramotnosti, finanční gramotnosti, pracovního práva, a v oblasti komunikace, tak aby je dokázal využít v běžném životě.