Ukončení programu Erasmus+

Výsledky plnění cílů projektu:

  1. Cílem projektu bylo zvýšit počty osob, které jsme schopni vzdělávat o 20%. Dílčím cílem bylo navýšit sledování aktivit a činností Sociální Agentury na sociálních sítích (www.socialniagentura.cz , facebook, LinkedIn).

Výsledky:

Na základě prezentace našich výstupů z projektu ze zvýšila návštěvnost našich stránek (www.socialniagentura.cz, Facebook, LinkedIn) a zvýšilo se povědomí o činnosti Sociální agentury jako poskytovatele vzdělávání a sociálních služeb v České republice. Při vygenerování základních dat na profesní síti LinkedIn jsme zjistili, že jsme nejčastěji vyhledávání v okruhu profesionálů sociální práce a služeb. Na síti Facebook, kde jsme předpokládali větší působení v rámci komunity, jsme měli dosah až 22155. Oba z těchto ukazatelů, jak LinkedIn tak Facebook byly nejvíce působící v době, kdy jsme prezentovali naše výjezdy v rámci mobilit, tzn. v měsíci září a říjen 2022.

Dalším ukazatelem úspěšnosti propagace Sociální agentury byla spolupráce na podaném projektu Erasmus+ v rámci aktivity KA2, který se bude zabývat vzděláváním osob se zdravotním omezením a podporovat je k podnikatelským aktivitám. Současně jsme podali další KA1 projekt s Inercia Digital, který se váže na zkvalitnění dovedností v digitalizaci se zaměřením na inovativní prvky a práci se sociálními sítěmi. S partnerem z Kypru, LCE, bychom se chtěli společně inspirovat v postupech práce v sebeadvokacii klientů, práci s rodinou klienta a sebepéči v sociálních službách. Podklady k akreditaci organizace bude připraveny na podzim 2023. Všechny podané nebo připravované projekty vychází ze strategických plánů Sociální agentury, kam byly implementovány představy o zkvalitnění služeb, které můžeme našim klientům nabízet. Inspirací nám byly právě naše zahraniční zkušenosti.

Hlavní cíl projektu, týkající se počtu osob, které vzděláváme, byl navýšen z 815 účastníků, kteří obdrželi osvědčení v roce 2021 na 970 v roce 2022. Jde o 19% nárůst. Vzhledem k tomu, že jsou naši pracovníci školeni v digitalizaci, očekáváme, že se čísla budou dále pozvolna zvyšovat. Neočekáváme prudký nárůst, protože se zaměřujeme zejména na osoby znevýhodněné, které potřebují svůj čas, podporu a adaptaci v průběhu vzdělávání.

  1. Cílem projektu bylo sdílet způsoby řešení aktuálních výzev ve vzdělávání všech cílových skupin dospělých prostřednictvím zahraniční sítě partnerů, z různých kulturních oblastí a národních vzdělávacích soustav.

Výsledky:

LCE

V LCE na Kypru jsme se shodli na tématech možných společných působení v projektech zaměřených na konkrétní sociální problémy, se kterými se setkáváme i v našich podmínkách. Inspirací nám může být působení LCE ve svépomoci. V této souvislosti připravujeme akreditaci Sociální agentury v rámci programu u Erasmus+ a chtěli bychom tento sociální fenomén doby implementovat do našich podmínek a služeb.

INERCIA DIGITAL

Účastníci mobilit absolvovali školící mobilitu zaměřenou na inovativní metody ve výuce dospělých a podporu digitalizace. Zároveň pracovníci zajistili spolupráci s partnerem, prostřednictvím tzv. síťování, které by nám mohlo přinést stabilní partnerské prostředí zaměřené na rozvoj digitálních kompetencí. Výstupem nebylo pouze absolvování školení, ale skutečně jsme navázali výbornou spolupráci a vytvořili navazující projekt vzdělávání pro pracovníky Sociální agentury. Naše spolupráce dále pokračuje a jsme v každoměsíčním kontaktu v souvislosti s aktivitami, které připravujeme. Podaný projekt KA1 v termínu únor 2023.

Dům zahraniční spolupráce

Prostřednictvím výborné spolupráce a podpoře ze strany Národní agentury, jsme dostali možnost prezentovat naše schopnosti v realizaci projektu, vzdělávání a implementaci našich výsledků do služeb, které poskytujeme. Věříme, že i díky tomu jsme byli kontaktování a osloveni v souvislosti s přípravou Erasmus+ projektu v rámci KA2 partnerství pro spolupráci. Tento projekt byl podán v březnu 2023.

  1. Cílem projektu bylo proškolení týmu v nástrojích, které se očekávají pro 21.století a jsou
    kontextu inovativního vzdělávání včetně digitalizace a její podpory do vzdělávání.

Výsledky:

Pracovníci, kteří absolvovali školení, využívají získané dovednosti v náplni své práce. Díky proškolení
a zkušenostem získaných u zahraničního partnera využívají svých získaných kompetencí a rozšiřují tak další směřování vzdělávání SA. Po úspěšném absolvování kurzu na téma digitalizace dospělých připravily pracovnice jednání k získaných dovednostem. Každý pracovník si připravil zajímavou dovednost, kterou se naučil a předvedl ji na jednání. Některé z aplikací se již aktivně v Sociální agentuře používají, zejména v souvislosti s přípravou prezentací, propagací, organizací školení pro dospělé či při realizaci projektů zaměřených na školení v digitalizaci. Dále pracujeme na získaných dovednostech v souvislosti s realizací a přípravu akreditovaného kurzu pro dospělé, který se bude zabývat digitálními kompetencemi, bude doplněn o dovednosti, které se pracovníci na mobilitě naučili. Nové kompetence v digitalizaci můžeme využít v novém projektu, na kterém spolupracujeme a to je KA2 Partnerství pro spolupráci, jehož součástí bude tvorba e-learningového kurzu paralelně
s prezenční pro osoby se zdravotním postižením. (Projekt byl podán v březnu 2023).

Tým, který se zúčastnil aktivity stínování, připravil podklady pro jednání na navazujícím mezinárodním projektu, který by podpořil spolupráci s již ověřenými partnery a zároveň přinesl rozvoj dovedností pro naše pracovníky i klienty.

Výstupy z jednotlivých mobilit jsou skutečně implementovány do pracovních procesů SA. S myšlenkami pracujeme v přípravě strategického plánu SA. Projekty k širšímu zapojení do komunity jsou podány a připravovány dle uvedených harmonogramů.

Jak hodnotí projekt Erasmus+ naši pracovníci:

Ivana Hladíková, vedoucí ekonomického úseku SA:

Naprosto pozitivní bylo zjištění ohledně „fungování“ a zapojování rodin a příbuzných osob se zdravotním postižením, které dochází do denních center u neziskové organizace poskytující sociální služby. Všichni se vzájemně znají, sdílejí své situace, pocity, prožitky, fungují jako aktivní propojená komunita, členové rodin se aktivně zapojují do organizace výjezdů svých příbuzných (klientů služby) např. při výjezdech na výlety v rámci země i mimo ní. „

Dana Veselá, vedoucí úseku sociálních služeb SA, vedoucí úseku dobrovolníků

„Velkým přínosem pro nás byly návštěvy místních sociálních služeb. U poskytovatele služeb, kde mají cílovou skupinou lidí s poruchou autistického spektra, mě oslovilo přizpůsobení podmínek co nejreálnějšímu životu. Pokud klient rozbije okno, nebo dveře, není vše okamžitě opraveno. Pracovníci se snaží přiblížit uživatelům služby co nejreálnější podmínky. Dokud v domácnosti nejsou peníze na opravu, zůstanou věci rozbité do té doby, než bude mít člověk peníze na opravu. Služby se nesvazovaly obavami z odpovědnosti, pokud by se o rozbité okno člověk zranil. Naopak to vzali jako příležitost natrénovat co dělat, když se to stane v běžném životě.„

„ U dalšího poskytovatele služeb mě oslovilo, že se uživatelé na aktivity scházejí v kavárně a pak jdou na aktivitu do patra. Opět se jedná o reálné podmínky. Nebyl to bezbariérový prostor. Klient, který používal chodítko, prostě šel po schodech delší dobu, ale nevyžadoval zvláštní podmínky. Je zvyklý přizpůsobit se reálným podmínkám.“

Všechny tyto poznatky jsme zapracovali do poskytování služeb v našich sociálních službách. Např. jedna naše uživatelka, která k chůzi potřebuje chodítko, vždy vyžadovala přiložení nájezdové rampy přes práh ve dveřích. Poté, co jsem jí sdělila zkušenosti z Kypru, se sama rozhodla, že se chce připravovat na chůzi v běžném prostředí, kde nemá vždy všude absolutně bezbariérový přístup. Postupně trénovala přechod prahu s chodítkem a nyní již rampu nepotřebuje.

Kateřina Cibulková, vedoucí úseku Pracovní rehabilitace Sociální agentury

Výstupy z aktivity stínování má vliv na můj pracovní a současně i osobní život. Díky výstupům výjezdu jsem připravila přednášku v souvislosti s mým studiem ČZU Institut vzdělávání a poradenství, obor Kariérové poradenství a vzdělávání.

Náplní prezentace bylo:

  1. Představení projektu v rámci předmětu Program pro mobilitu (STUDIUM, PRÁCE
    ČI DOBROVOLNICKÁ ČINNOST V ZAHRANIČÍ Podělte se o zkušenostmi se studiem, prací
    či dobrovolnickou činností v zahraničí. Vybrala jsem si projekt SA, na kterém můžu představit
    i fungování evropských projektů na podporu mobility.
  2. Dále bude má bakalářská práce na téma: Kariérové poradenství pro osoby se zdravotním postižením (konkrétně osoby s duševním onemocněním). V závěru mé bakalářské práce porovnávám postup práce s klienty v SA, a postup, se kterým jsme se seznámili na LCE
    na Kypru. Zde bude zmíněno sdílení zkušenosti společné práce s klienty přímo v kavárně, přístup ke klientům, práce s rodinou, atd.

Barbora Rychtaříková, vedoucí úseku poradenského a vzdělávacího centra

„ Absolvováním kurzu v organizaci INERCIA DIGITAL „Digitální rozvoj dospělých se zaměřením
na dovednosti 21. století“, jsem si rozšířila digitální znalosti a dovednosti, diskutovala jsem ve skupině nad zadanými tématy v cizím jazyce, zlepšovala jsem si kompetence, získala jsem nové poznatky o možnostech inovativních nástrojů ve vzdělávání, měla jsem možnost porovnat a zhodnotit kvalitu vzdělávání podle inovativních parametrů s podmínkami u nás v ČR, získala jsem inspiraci pro svou práci, ale také pro naše interní a externí spolupracovníky, měla jsem možnost představit naši organizaci a porovnat činnost a způsob práce obou partnerů a vzájemně se inspirovat, po této zkušenosti
se můžeme pokusit vytvořit možné průsečíky spolupráce na projektech vzdělávání dospělých v budoucích letech a dál se rozvíjet a zkvalitňovat naše služby.“

Hana Buchalová, administrativní pracovník ekonomického úseku, finanční manažer Erasmus+ projektů

„Získala jsem možnost se podílet na zahraničním programu, spolupracovat s inspirativní organizací a kolegy, rozvíjet své kompetence, připravovat nové projekty, které do SA přinášejí inovace. Získala jsem sebejistotu z jednání v anglickém jazyce, dokázala jsem vyjednat základní potřeby a uvolněně konverzovat i složitější při řešení problémů v zátěžových situacích. Poznala jsem jinou kulturu, klima jiné organizace – líbilo se mi pozorovat jiný životní styl, uvolněnost, vstřícnost, otevřenost vůči cizincům i u těch, co neuměli anglicky. Bylo důležité a obohacující zažít kolegyně jinak než v práci, prohloubit si takto pracovní vztahy.“