Sociální rehabilitace
Služba je realizována podle § 70 Zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách na základě udělené registrace.
CÍLOVÁ SKUPINA
JAK VYPADÁ NAŠE SPOLUPRÁCE?
Sociální rehabilitaci můžete využívat, pokud máte zájem natrénovat s námi schopnosti a dovednosti důležité pro zachování a podporu Vaší soběstačnosti, spadáte do naší cílové skupiny (viz výše) a jste v nepříznivé situaci. Na schůzce si domluvíme konkrétní činnosti, které potřebujete nacvičit, a uzavřeme spolu ústní smlouvu. Při uzavírání smlouvy získáte veškeré informace o právech a povinnostech v naší organizaci, o době platnosti smlouvy a o výpovědních důvodech – to vše máte písemně sepsané na papíře, který si můžete vzít domů.
Domluvíme se, jak často a jakým způsobem bude nácvik probíhat. Všechny informace od nás dostanete vytištěné. Následně budeme na předem domluvených schůzkách nacvičovat domluvenou dovednost. Na závěr nácviku Vám získaná dovednost pomůže v zachování a rozvoji samostatnosti. Ústní smlouva je ukončena po naplnění cíle nebo vypršení platnosti (1 rok). Je možné ji i prodloužit.
Pokud budete do budoucna potřebovat nacvičit jinou činnost, můžete se na nás opět obrátit.
V ČEM VÁM MŮŽEME POMOCI?
-
individuální nácvik ústní a písemné komunikace s běžným okolím a institucemiNácvik telefonování, osobní jednání, e-mail, skype,….. pro komunikaci s rodinou, přáteli a institucemi
-
individuální nácvik dovedností potřebných při hledání práceNácvik jak jednat na přijímacím pohovoru, jak správně sestavit životopis a motivační dopis, jak se vhodně prezentovat, atd.
-
individuální podpora při hledání vhodného zaměstnáníNácvik vyhledávání inzerátů, odesílání e-mailu se žádostí o práci, orientace na webových stránkách s nabídkami práce, atd.
-
individuální nácvik soběstačnosti potřebný k úředním úkonům, informacemi či práce s internetemObsluha internetového bankovnictví, vyplnění různých formulářů a žádostí, složenek, nácvik podpisu, plánování termínů – lékař, ÚP, pravidelné nebo povinné aktivity, volný čas, vyhledávání informací potřebných pro běžný chod domácnosti, atd.
-
individuální podpora při nácviku vhodného způsobu oblékání a dodržování základních hygienických návykůNácvik jak se obléknout na pracovní pohovor , společenskou událost, dodržování základních hygienických návyků, atd.
-
skupinové vzdělávací kurzyZáklady práce na PC, kurz práce na PC pro mírně pokročilé, kurz přípravy na zaměstnání, kurz seberealizace, kurz základních komunikačních dovedností, kurz pracovně – právního minima, kurz finanční gramotnosti.
- základní sociální poradenství při využití nabídky dalších služeb v regionu
Dozvíte se, jaké jsou jiné neziskové organizace v regionu, které by Vám mohly v případě potřeby pomoci, předáme Vám kontakty na bezplatnou právní pomoc, zdravotnická zařízení, vzdělávání, pomůžeme najít kontakt na jiné odborníky atd.
OKAMŽITÁ KAPACITA
Okamžitá kapacita služby, tedy maximální počet uživatelů, kteří mohou v jednom okamžiku službu využívat, jsou při našem technickém a personálním zajištění dva. Kapacita pro práci se skupinou činí 8 klientů/1 pracovník.
POSLÁNÍ SLUŽBY
Posláním služby je poskytovat dospělým lidem se zdravotním postižením bezplatnou podporu, která jim pomůže rozvinout nebo udržet dovednosti a schopnosti zejména v oblasti soběstačnosti a péče o vlastní osobu, které pak uplatní především při kontaktování zaměstnavatelů, hospodaření s penězi a při hledání práce nebo při komunikaci s běžným okolím tak, aby se dokázali přiblížit životu, který běžně žijí jejich vrstevníci.
ZÁSADY SLUŽBY
Zásady (principy) naší organizace si můžete přečíst zde.
CÍLE SLUŽBY
- Motivovat a posilovat uživatele služby ve zvládání jeho sociální situace zejména v oblasti soběstačnosti, péče o vlastní osobu při uplatňování práv a oprávněných zájmů.
- Posilovat a rozvíjet komunikačních dovedností pro dorozumění s jeho běžným okolím – zaměstnavatel, rodina, kamarádi, úřady a další instituce, atd.
- Poskytnout uživateli služby podporu při hledání pracovního uplatnění.
- Posílit nebo naučit uživatele služby dovednosti potřebné pro hledání zaměstnání.
- Naučit uživatele služby pracovat s obecně dostupnými informacemi.
- Naučit uživatele zvládat samostatně nebo s minimální podporou úřední úkony potřebné pro běžný život.
- Poskytnout uživateli podporu při využití dalších možných návazných služeb.
- Rozvíjet u uživatelů znalosti v oblasti běžné digitální gramotnosti, finanční gramotnosti, pracovního práva, a v oblasti komunikace, tak aby je dokázal využít v běžném životě.
HODNOCENÍ SLUŽBY
Pokud využíváte naše služby, budeme rádi, když vyplníte a zašlete nám hodnotící dotazník.
REGISTRACE SLUŽBY
Celou aktuální akreditaci služeb si můžete otevřít a přečíst zde.